Inbound strategi

Skærmbillede 2021-10-21 kl. 09.33.04

 

Leadgenerering
med Inbound

Inbound er en systematisk strategi til at tiltrække, konvertere og modne leads hele vejen igennem købsprocessen fra den første inspiration til det loyale kundeforhold.

Med inbound bygger vi bro mellem din salgs og marketingafdeling og samler din organisation om en fælles mission – at skabe kontinuerlig vækst og målbare resultater. Vi arbejder fokuseret med at lave salg og marketing på din målgruppes præmisser.

Inbound er det bedste match til komplekse købsrejser og passer bedst til virksomheder, der sælger til overvejelseskøb. Det vil sige dig, der sælger en løsning, som købere overvejer grundigt før de beslutter sig. Ofte mere end tre måneder.

Helion B2B Inbound strategi

Vækst din B2B forretning med en inbound strategi

Vores inbound konsulenter har mange års erfaring med at udvikle og implementere inbound strategier for B2B virksomheder. Vi er derfor det helt rigtige match for dig, der har en kompleks købsrejse og mangler hjælp til at generere leads af høj kvalitet.

Når du investerer i en Helion strategi, får du en strategiplan, der indeholder både scope, analyse og strategiske initiativer til at nå dine overordnede mål.

Sammen lægger vi en eksekveringsplan for, hvilke elementer du selv vil eksekvere, og hvilke vi skal stå for. Vi sørger i den forbindelse for, at vi følger en fælles playbook for eksekveringen, så hele indsatsen hænger sammen på tværs af afdelinger og lande. En stærk playbook er derfor særligt vigtig, hvis dit arbejde med inbound er internationalt.

Scope, analyse og 
strategiske initiativer

Scopet stiller skarpt på dit problem.

Måske har I ikke fundet formlen på at generere digitale leads. Måske er jeres salgskvalificerede leads af ringe kvalitet. Eller måske har I brug for at optimere jeres manuelle processer med automation. Det vigtigste her er, at vi får forventningsafstemt fokus for inbound indsatsen.

Analysen kommer hele vejen rundt om din virksomhed.

Vi arbejder med jeres mission, vision, nuværende performance, eksisterende indhold, salgsproces, købsrejse, buyer personaer og konkurrenter. Målet er at sikre, at vi har helt styr på købsrejsen, så vi kan skabe et strategisk flow igennem rejsens kontaktpunkter.

De strategiske initiativer baner vejen til dit mål.

Vores fire strategiske initiativer udgør strategiens konkrete indsatsområder for eksekveringen. Vi anbefaler i de fleste tilfælde at bygge din inbound strategi med en handlingsplan for disse fire:

1) Tiltræk og konverter besøgende på dit website
2)
Kommuniker kontekstuelt og problemløsende
3) Byg et always-on setup
4) Automatiser processer for marketing og salg

anton-maksimov-juvnsky-3kiAL64YPdA-unsplash-1

 

Er du interesseret i at vide mere?

Lad os snakke sammen!